Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi

Tuottamalla houkuttelevaa ja puhuttelevaa sisältöä muunnat yleisöt asiakkaiksi.

Sisältömarkkinoinnin perusajatus on varsin yksinkertainen: ei tuputeta sanomaamme, vaan tarjoillaan se kohderyhmää kiinnostavana sisällön muodossa, kohderyhmälle mieluisassa kanavassa.

Kuluttajat ovat hyvinkin vastaanottavaisia yritysten tuottamalle sisällölle, kunhan se on relevanttia ja joko hyödyllistä tai viihdyttävää –tai sekä että.

Sisältömarkkinointi ei ole varsinaista mainontaa, mutta sen on ehdottomasti oltava osa yrityksen tavoitteellista markkinointipalettia. Kun sisältömarkkinointi toimii, se kasvattaa tunnettuutta, vahvistaa mielikuvia ja tekee kuluttajista asiakkaita.

Tavoitteellisuuteen liittyy myös sisältöjen levittäminen, sillä toimiakseen sisältömarkkinoinnin on tavoitettava halutut silmäparit. Lukematta jääneestä blogista tai katsomatta jääneestä videosta ei kostu kukaan.

Millaisella sisällöllä ja missä kanavissa haluaisit koukuttaa asiakkaasi. Tule vaikka kahville, niin jutellaan.

”70 % nettikäyttäjistä haluavaa tietoa tuotteista ja palveluista mieluummin artikkeleista kuin mainoksista.”

Haluatko kuulla lisää?